Szerinted is fontos az alvás? Voltál már kialvatlan? Mennyire könnyű elviselni a fáradt és kialvatlan embereket?

Ezt a cikket azért írom, mert egyre több embertől hallom, hogy fáradt és nincs energiája. Könnyen megfázik így, és egyre inkább fél attól, hogy mi lesz vele, ha esetleg ő is elkapja a koronavírust…

A félelmük természetesen jogos, ugyanis az a szervezet, amelyik enervált és gyenge - sokkal fogékonyabb bármilyen betegségre. Amikor pedig beteg lesz, akkor jó eséllyel sokkal erősebb tüneteket fog akár hosszabb ideig produkálni, és valóban, a legyengült szervezete miatt akár még bele is halhat a betegségbe.

Ez sajnos tény, és nem lehet elmenni mellette.

Annak, hogy valaki miért kerül ilyen legyengült állapotba - számtalan oka lehet, de ami ezeknél az embereknél szinte mint egy közös, megoldatlan probléma nagyon gyakran megfigyelhető az az, hogy keveset alszanak, és ráadásul azt is zaklatottan!Sajnos az emberi testnek szüksége van rendszeres és megfelelő mennyiségű és minőségű pihenésre!

Napközben, amikor az ember dolgozik, problémákat és feladatokat old meg, akkor energiát használ el, és a testének sejtjeit használja fel az energiatermelés előállítására!

Amikor pedig pihen, akkor ezek a bizonyos sejtek újra épülnek, és ha van megfelelő tápanyag, akkor fel is töltődnek a következő napi kihívásra!

Az, aki csak kihasználja és kizsigereli a testét, és nem ad vissza neki - hamar elfárad, megbetegszik, megöregszik és idő előtt meg is hal!

Olyan ez, mint a termőföld, amibe növényeket vetünk. A föld az elején tele van tápanyagokkal, amit a növénynek ad, így a növény tud fejlődni, szép és erős lesz! A jó gazda viszont tudja, hogy a talajba vissza kell pótolni az értékes tápanyagokat, és pihentetni is kell a földet, hogy újra erős növények tudjanak sarjadni belőle!Az élet minden területére vonatkozik ez az elv, és ha egyensúly van, akkor hosszú távon sikeresen fog működni!

Ez alól pedig a testünk sem kivétel!Az értékes tápanyagokat ma már könnyedén be tudod szerezni Nyíregyháza első egészséges gyorséttermében, a Gladiátor Bistróban.

Következzenek ezért inkább tippek ahhoz, hogyan miként tudod javítani az alvásod minőségét!

- A jó fekhely kialakítása: számunkra kényelmes matrac. A megfelelő párna megtalálása.
Ezt úgy tudod lemérni, hogy ha reggelre összetört téged az ágy, akkor nem volt jó a fekhely- és/vagy a párnaválasztás. Ha viszont nem fáj semmid, akkor az lesz a te megfelelő fekhelyed!

- Fontos az ideális hőmérséklet és a megfelelő páratartalom kialakítása a szobában, ahol alszol.

- Nem érdemes tele hassal lefeküdni, mert zaklatott lesz az álmod

- Ne igyál túl sok folyadékot lefekvés előtt, mert gyakran fel fogsz kelni. Érdemes napközben odafigyelni a folyadék pótlásra.

- Érdemes magnéziumot fogyasztani lefekvés előtt, mert segít ellazulni és mélyen aludni.

- Ne nézz olyan filmeket, amik felzaklatnak lefekvés előtt, mert az álmod is garantáltan zaklatott lesz.

- Mielőtt lefekszel aludni, szánj egy pár percet arra, hogy megtervezed a következő napodat, mert ha ezt sikerül megcsinálnod, akkor lemegy róla a figyelem és végre a pihenésre tudsz koncentrálni. Nem pedig arra, hogy mit nem csináltál meg, és mit is kell holnap elvégezned!

- Esetleg, ha zaklatott vagy valamiért, akkor érdemes elmenned egy picit sétálnod és lenyugodnod, mert amíg feszült vagy addig aludni úgysem fogsz tudni!

Aki jól és elegendőt alszik - az kipihenten kel. Ami azt jelenti, hogy a sejtjei regenerálódtak, és készen állnak a szervezet védelmére és az előtte álló újabb nap kihívásaira.

Légy győztes a hétköznapok csatáiban!
Bodnár Gladiátor Ákos