A mai világban mi az, amitől az ember nem hízik? Valóban csak mindössze 10 tényező az, amiket ha elkerülünk, akkor nem fogunk elhízni?

Olvasd tovább a cikket és meglátod, hogy tényleg igazat mondtam-e!

Az élet valamennyi területére igaz, hogy ha az alapokat jól megértjük, akkor nagy baj már nem lehet!
Az emberi test, annak működése és megértése az szintén egyik ilyen terület!
Nemcsak azért érdemes tisztában lenni a működésével, mert jó minőségben és energikusan élhetünk, hanem azért is, mert csinos, esztétikus külsőt tudunk magunknak létrehozni. Az elhízott testtel nem csak az a gond, hogy elkezd megbetegedni, nincs energiája, büdös, hanem ráadásul még az ember önbizalmát is elkezdi lerombolni!

Most pedig képzeld csak el azt a változatot, ahogy tele vagy energiával, és nem betegedsz meg. Az emberek utánad fordulnak az utcán, és sokan meg is dicsérnek. Amikor belenézel a tükörbe, akkor végre azt mondod, hogy ez igen, ezt már szeretem!

Nézzük meg mit kell tenni ahhoz, hogy ez ne csak egy ábránd, hanem a valóság legyen!

Íme a 10 dolog, amitől kövér leszel:

  1. A cukor és annak szinte minden formája a te ellenséged.
    Így, ha elkerülöd, akkor jó eséllyel a rajtad lévő zsír elkezd majd fogyni rólad!
  2. Finomított fehér lisztek.
    Itt mindegy, milyen napszakban eszed, attól még hízni fogsz.
  3. A szénhidrát és a zsírok keverése elhízáshoz vezet!
    Az, hogy valaki zsírt eszik és nem eszik hozzá szénhidrátokat, maximum azokat, amiket a zöldségekből nyer az egy idő után azt fogja eredményezni, hogy a szervezet a saját zsírraktárait fogja felhasználni energiaként. Így zsírt fog égetni. Viszont ha szénhidrát is kerül hozzá, akkor garantáltan hízni fog!
  4. A magas cukortartalmú gyümölcsöktől hízni fogsz.
    Kétségtelen, hogy a gyümölcscukor sokkal jobb, mint a finomított kristálycukor, de a cukor az bizony cukor.
  5. A túlzott kalória fogyasztás elhízáshoz vezet.
    A testednek és az életvitelednek van egy energiaigénye, amit a bevitt élelmiszerekből fedezel. Mindegy, hogy mennyire diétás az, amit megeszel, ha túl sokat viszel be a szervezetedbe, egy idő után a zsírraktáraid növekedését fogja eredményezni!
  6. Az esti nasizás észrevehetetlenül túlzott kalória bevitelt fog eredményezni, amit javarészt zsírként fogod elraktározni.
    Az esti alváshoz biztos nem fogod felhasználni azt, amit nasizol!
  7. Ahogy öregszünk lassul az anyagcserénk. Elkezdünk testzsírt növelni és izmot csökkenteni!
    Ez bizony tény, de azért lehet tenni ellene. A sport és az egészséges a mi testünknek megfelelő táplálkozás sokat tud javítani ezen az állapoton!
  8. Az ember, ha keveset alszik és fáradt, akkor kortizol nevű hormont termel, ami többek között elősegíti a test elzsírosodását.
    Nem véletlenül mondják az okosok, hogy 8 órát érdemes aludni. Az alvásnál pedig egy építő és zsírégető hormont termelünk a növekedési hormont!
  9. Mozgásszegény életmód!
    Sajnos egyre komfortosabb életet élünk és már a wc-re is elektromos rollerral megyünk ki. Egyszer egy barátom nézett vele szembe, hogy milyen kevés lépést tesz meg amikor egy lépésszámlálóval megmérte a napi megtett távolságot. Azt mondta, hogy gyakorlatilag annyit mozog amíg elmegy a mosdóba. Erre nem is volt más megoldás, mint a MOZGÁS-MOZGÁS-MOZGÁS!
  10. A túlzott alkoholfogyasztás is elhízáshoz vezet!
    Na ezt lehetne szépíteni, hogy csak borozom és csak alkalom adtán, de a tény az még tény marad. Az alkohol eleve egy kalória, mellette még a szervezet egyensúlyon alapuló harmóniáját is felborítja, ami hosszú távon beláthatatlan eredményeket produkál majd. Amikor az embernek van egy fantasztikus autója, amiben a mérnökök mindent aprólékosan megterveztek, abba csak nem fogunk üzemanyagként ipari mérget önteni?! Akkor miért tennék ugyanezt a testünkkel?

Az, aki nem érti a testének működését és nem szerez róla tudást, hibázni fog. A hibák lehetnek aprók, amit sokszor hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni. Ahol apró hibák jönnek elő ott előbb vagy utóbb beüt a nagy szerviz is majd.

Nehogy késő legyen!

Hagyd el ezt a 10 pontot és meglátod jelentős életminőség javulást fogsz tapasztalni!



Légy győztes a hétköznapok csatáiban!
Bodnár Gladiator Ákos

Iratkozz fel a hírlevelünkre, ahol mi, Gladiatorok, több mint 20 év edzői és táplálkozási tapasztalatait osztjuk meg veled. Ne hidd el, próbáld ki!